Nieuw bij makelaarsbeoordelingen: het uitnodigingspercentage

Waarom aanpassing?

Op grond van recente wetgeving moeten consumenten zo duidelijk en eerlijk mogelijk geïnformeerd worden over de totstandkoming van beoordelingen. Daarom toont funda vanaf nu een uitnodigingspercentage bij het gemiddelde beoordelingscijfer. Zo ziet de consument direct op basis van hoeveel procent van onze klanten, het cijfer tot stand is gekomen. Hiermee maakt funda de beoordelingsmodule transparanter. Soms komt het voor dat makelaars alleen een beoordeling vragen aan door de makelaar geselecteerde klanten.

Eerder informeerden wij je over de aangescherpte wetgeving omtrent beoordelingen. Die wet bepaalt dat de consument duidelijk en eerlijk geïnformeerd moet worden over de totstandkoming van beoordelingen. Dit is ook van toepassing op de makelaarsbeoordelingen op funda. Daarom toont Funda vanaf nu een uitnodigingspercentage bij het gemiddelde beoordelingscijfer. Zo ziet de consument direct op basis van hoeveel procent van de klanten het cijfer tot stand is gekomen. Hoe hoger het uitnodigingspercentage, hoe betrouwbaarder jouw beoordelingscijfer. Met deze toevoeging maakt funda de makelaarsbeoordelingenmodule transparanter.

Wat is er veranderd?

Zopfi Makelaardij heeft al jaren de beoordelingsmodule aan staan? Dus wordt ons gemiddelde beoordelingscijfer ook een uitnodigingspercentage in de disclaimer getoond. De link van de Funda beoordelingen vindt u ook terug op onze eigen website (*). Dit percentage laat zien hoeveel klanten wij over de afgelopen 12 maanden de mogelijkheid hebben geboden om een beoordeling achter te laten ten opzichte van ons totaal aantal klanten. Met een hoge score laten wij zien dat veel klanten de mogelijkheid hebben gekregen om een beoordeling te schrijven. Zo kan de consument het gemiddelde cijfer op waarde schatten. (*) https://www.zopfi-makelaardij.nl/39-b6b4/funda-beoordeling

BRON: Funda voor makelaars